lördag 13 oktober 2007

Lantliga kök

Fick ett anfall..... måste på köksutställningar
kanske mitt ny gamla kök borde rivas och
byggas om............här är resultatet....





Härligt kök i lantlig stil med öppna vägghyllor från kvänum http://www.kvanum.com/ det här köket heter sunby rökgrå och är helt fantastiskt. Jag var och besökte deras utställning och köket är verkligen ett härligt lantkök med en känsla av gediget platsbygge. vill bara haaaa det nuuuuuuuuuu...... Ut med de gamla ...riv skiiiiiten.......



Diskhon är i porslin och om man inte vill lägga ner en en halv förmögenhet på ett nytt kök så är en början att byta till en porslins ho och måla m sitt gamla kök. På så sätt förändras det och känns på en gång lantligt. Jag har låtit gamla luckor handmålas och bytt ut den gamla mot en ny porslins ho, effekten blev omedelbar. ska lägga upp lite bilder på det senare så ni få se hur fint det kan bli med lite fantasi.... Jag älskar faktiskt mitt kök... det är nog lite fint ändå..om jag tänker efter...Jag älskar att frossa i sådana här bilder på stora ljusa rymliga kök..... En kopp te tack!!!

Att spara takbjälkar ger en naturlig lantlig feeling av köket. Pärlspont på väggarna och lite färg så är det klart!!

Phuuu..tillbaka i soffan hemma..... Det nya köken är verkligen fina men mitt kök är underbart personligt och det gör det där lite extra känner jag.... Behåller nog det ett tag till.

Ska koncentrera mig på Det nya projektet. Ska göra om en äcklig gammal toa, så att man vågar gå in på den..

ciao


Inga kommentarer: